czwartek, 13 kwietnia 2017

#rozmoWyliczanki: Anna Król

Że JAROSŁAW IWASZKIEWICZ był zakochany kilka razy w życiu - to raczej wiadomo. Że kochał się szaleńczo zwłaszcza w Jerzym Błeszyńskim - o tym wiedzieli już wtajemniczeni. Teraz, dzięki edycji ANNY KRÓL, każdy z nas ma okazję poznać historię tej miłości.

Anna Król
Niewątpliwie chodziło przecież o miłość. O coś pierwotnego, czasem bolesnego, poza tym rewitalizującego dojrzałego przecież już mężczyznę, jakim w drugiej połowie był Jarosław Iwaszkiewicz - poeta, prezes, polityk.

Iwaszkiewicz zakochał się w mężczyźnie młodszym niemal o cztery dekady. Różnica wieku i wiele innych różnic w zasadzie przekreślały szansę na szczęśliwe zakończenie tej namiętności. 

Ale czy przeszkadza to w wydaniu listów zakochanego Iwaszkiewicza? 
>> Jeżeli pytasz mnie, dlaczego ja je wydałam, to odpowiedź jest prosta. Przeczytałam kilka i wiedziałam, że to trzeba wydać. Z jednej strony to jest niezwykle literackie, poza tym uzupełnia jego biografię, a po trzecie - daje klucz do zrozumienia jego biografii.
- mówi Anna Król, edytorka listów Iwaszkiewicza, autorka książki "Rzeczy" i "Wszystko jak chcesz".

Opowiada ona także między innymi o tym, jak miłość "niesie" poetę.
>> Jest czasem jak nastolatek - rozgorączkowany, jest jak zagubiony chłopiec, jest odurzony tym uczuciem, jest zauroczony, jest rozżalony, bywa zły, bywa niezwykle ironiczny - w stosunku do siebie i całej historii, stara się to analizować i przeżywać. 
Zachęcam do obejrzenia całej #rozmoWyliczanki z Anną Król:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.